Otizmli çocuğa şiddet. Darp izlerini ailesi fark etti, öğretmenin tutukluluğu devam edecek

Haziran 25, 2026 - 20:17
 0  0
Otizmli çocuğa şiddet. Darp izlerini ailesi fark etti, öğretmenin tutukluluğu devam edecek
Otizmli çocuğa şiddet. Darp izlerini ailesi fark etti, öğretmenin tutukluluğu devam edecek

Mersin'de rehabilitasyon merkezinde 5 yaşındaki otizmli çocuğu darbettiği iddia edilen öğretmen bugün hakim karşısına çıktı. Öğretmenin tutukluluğuna devam kararı verildi.

Mersin'de rehabilitasyon merkezinde otizmli K.Y.'yi (5) darbettiği anlar güvenlik kamerasına yansıyınca tutuklanan eğitmen S.P.C.’nin yargılanmasına başlandı.

 

Olay, 21 Nisan'da kentteki bir rehabilitasyon merkezinde yaşandı. B.Y. ve S.Y. çiftinin otizmli oğulları K.Y.'nin 2,5 yıldır eğitim gördüğü merkeze gitmek istememesi ve huzursuz davranışlar sergilemesi üzerine aile durumdan şüphelendi. Bir süre sonra oğullarının vücudunda darp izleri olduğunu fark eden aile, eğitim merkezinin yöneticileriyle görüşerek güvenlik kamerası görüntülerini istedi.

 

Görüntülerde, öğretmen S.P.C.'nin, K.Y.'yi darbettiği ortaya çıktı.

 

Ailenin şikayeti üzerine gözaltına alınan S.P.C., sevk edildiği adliyede çıkarıldığı mahkeme tarafından tutuklandı. TUTUKLULUK HALİNİN DEVAMINA KARAR VERİLDİ

Soruşturma kapsamında tutuklanan S.P.C.’nin yargılanmasına bugün başlanıldı. 

 

Öğretmen S.P.C., hakkında ‘Beden veya ruh bakımından kendisini savunamayacak durumdaki bir kişiye yönelik kasten yaralama’ suçuna yönelik açılan dava kapsamında hakim karşısına çıktı. Mersin Adliyesi 25’inci Asliye Ceza Mahkemesinde görülen davanın ilk duruşmasına tutuklu sanık S.P.C., K.Y.’nin ailesi ve tarafların avukatları katıldı.

 

Mahkeme, otizmli çocuklara eğitim verme konusunda ihtisaslaşmış bilirkişiler tarafından güvenlik kamerası görüntülerinin yeniden incelenerek rapor hazırlanmasına karar verdi. Ayrıca eğitim merkezinden olay tarihinden geriye dönük 6 aylık kamera kayıtlarının istenmesine ve olay günü sınıfta bulunan öğretmenin tanık olarak dinlenmesine hükmetti.

 

Eksikliklerin giderilmesi amacıyla duruşmayı 14 Temmuz’a erteleyen mahkeme, sanığın tutukluluk halinin devamına karar verdi. “YANAKLARINI TUTUP SEVGİ GÖSTERİSİNDE BULUNDUM”

Duruşmada savunma yapan sanık S.P.C., hakkındaki şiddet iddialarını reddetti. 45 gündür tutuklu olduğunu hatırlatan S.P.C., “3 yıldır benim öğrencimdi. Kendisiyle bir bağ kurdum. Anneyle de her zaman işbirliği içindeydim, her zaman yardımcı oldum. Çocuğa hiçbir zaman şiddet uygulamadım. Asla zarar vermedim. Boynunda meydana gelen yaralanmayı ben yapmadım. Eğitim verirken çok fazla materyal kullanıyoruz. Onlar değmiş olabilir. Dikkatini bana yöneltsin diye yakasından çektim. Göz teması sağlaması için çenesinden tuttum. Yanaklarını tutup sevgi gösterisinde bulundum. Tahliyemi istiyorum” dedi.

 

“MERKEZE GİDERKEN AĞLIYORDU”

 

Çocuğun son zamanlarda huzursuz olduğunu ve merkeze giderken ağlamaya başladığını söyleyen anne Sermin Yılmaz, “2,5 yıldır söz konusu merkeze gidiyoruz. İlk yıl sorunumuz yoktu, güle oynaya gidiyordu ancak sonrasında çocuğumda değişimler oldu. Huzursuz olmaya başladı. Merkeze giderken yolda ağlıyordu. Bu süreçte bildiklerini de unuttu. Olay günü çocuğu dayısı aldı. Boynundaki çizikleri gösterdi. Görüntülerde de her şey ortada. Adalet istiyoruz. En ağır şekilde cezalandırılmasını istiyoruz” diye konuştu.

 

Baba Bahattin Yılmaz da aylardır huzurlarının olmadığını belirterek sanığın en ağır cezayı almasını istedi.

 

“AKLIMA ŞİDDET GELMEDİ”

 

Duruşmada tanık olarak dinlenen ve olay günü K.Y.'yi eğitim merkezinden alan dayısı Y.K. de, "Çocuğu merkezden alırken öğretmeni, ‘Boynunda çizik var. Kendisi çizmiş olabilir. Burada olmadı, aklınıza bir şey gelmesin’ dedi. Ben de ‘Olabilir’ dedim. Çizik yeniydi. Aklıma şiddet gelmedi. Yeğenimi, kardeşime teslim ederken, boynundaki çiziği söyledim. O da şoke oldu. Biz adalete güveniyoruz. Adalet istiyoruz” dedi.

What's Your Reaction?

Like Like 0
Beğenme Beğenme 0
Love Love 0
Funny Funny 0
Angry Angry 0
Sad Sad 0
Wow Wow 0